تاریخچه سیگاربرگ‌های کوهیبا

در این مقاله می خوانید :

تاریخچه سیگاربرگ‌های کوهیبا

اگر با داستان‌های ما در مورد تاریخ سیگاربرگ در مجموعه پاسارگاد تاباک همراه بوده باشید، می‌دانید که کوبا مهد تقریباً آن چیزی است که ما امروز دوست داریم و اسموک می‌کنیم. اگرچه سیگاربرگ‌های کوبایی خود دیگر رهبر بلامنازع در جهان نیستند، میراث آن‌ها – و انقلاب کاسترو – الهام بخش توسعه جهان آزاد در ساخت سیگاربرگ‌های بزرگ بوده‌اند.

در خود کوبا، آنچه از صنعت سیگاربرگ باقی مانده بود نیز پس از به قدرت رسیدن فیدل در سال ۱۹۵۹، به شدت تغییر کرد. برندهای کوچک تمایل به ناپدید شدن داشتند، در حالی که برچسب‌های نمادین همچنان به رونق خود ادامه می‌دادند و توسط یک محصول نامشخص توتون و تنباکو که در جزیره کشت می شد حمایت می شد.

Montecristo، Romeo y Julieta، H. Upmann، و Partagás همگی حضور خود را حفظ کردند و برخی از برندهای جدید متولد شدند.

اگر لحظه‌ای وجود داشته باشد که تاریخ سیگار پس از انقلاب کوبا را مشخص کند، آن زمانی است که فیدل خود سیگاری را که محافظش در سال ۱۹۶۵ به او داده بود، کشید و سیگار کوهیبا خیلی زود متولد شد.

Cohiba کلمه تنباکو در زبان مردم بومی تاینو کوبا، همانطور که همه ما امروز می‌دانیم، به محبوب‌ترین برند در بین سیگاربرگ‌های کوبایی تبدیل شده است.

داستان به اندازه کافی معصومانه شروع می‌شود. در حالی که کاسترو و محافظش با هم سوار ماشینی می‌شدند، محافظ در حال اسموک بود که به ال کوماندانته می‌گفت یک «فوما» ساخته شده توسط یکی از دوستانش، ادواردو ریورا ایریزاری، که در یک کارخانه سیگارسازی کار می‌کرد. کاسترو یکی از سیگارها را خواست و آنقدر خوشش آمد که بیشتر سفارش داد.

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ خوب!

و این سیگار همیشگی او شد و آن‌ها را به افراد اصلی خود، از جمله ارنستو چه گوارا داد. این سیگار که یک پاناتلا بلند و نازک است برای دیگر رهبران جهان که سیگار می‌کشیدند نیز فرستاده شد، از جمله عمر توریخوس از پاناما، یوسیپ بروز تیتو از یوگسلاوی و جمال عبدالناصر مصری.

“fuma” یا “fuma de tabacalera” به معنای “سیگار دست سازی” با پیچ و تاب یا دم خوک در قسمت کلاهک است. اغلب، سیگاری بود که سازنده سیگاربرگ درست می کرد و به خانه می‌برد، گاهی اوقات از ضایعات باقی مانده از تولید روزانه استفاده می‌کرد.

در سال ۱۹۶۶، زمانی که کاسترو تصمیم گرفت کارخانه El Laguito را برای تولید سیگارهای ریورا ایجاد کند، Cohiba Lancero ساخته شد (در ابتدا El Laguito شماره ۱ نامیده می شد) که علامت پیگتیل را حفظ می‌کرد. همچنین نشان دهنده اختراع شکل Lancero بود.

این سیگار دارای گیج ۳۸ حلقه و طول آن ۷ ۱/۲ اینچ است. یک سیگار نسبتاً ملایم با بدنه متوسط است و از نظر طعم پیچیده است و همیشه در یک سیگار نازک یک دستاورد قابل توجه است. امروزه، چرم و چند نت گلی نیز در آن دریافت خواهید کرد.

برند کوهیبا به طور رسمی در سال ۱۹۶۸ راه اندازی شد. تولید اصلی Cohiba کاملاً همان سیگاری نیست که محافظ کاسترو به او داده است. هنگامی که کارخانه تأسیس شد، کاسترو دستور داد که یک ترکیب تنباکوی ویژه ایجاد شود.

تنباکوی سیگارهای کوهیبا امروزه تنها از ۱۰ مزرعه به مساحت ۷۰۰ هکتار در منطقه وولتا آباجو در پینار دل ریو، در سمت غرب کوبا به دست می آید. آن تنباکو منحصر به برند Cohiba است و در کارخانه El Laguito، سومین تخمیر را در بشکه‌های چوبی انجام می‌دهد که باعث ایجاد طعمی نرم‌تر می‌شود.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ کوهیبا ( Cohiba )

در سال ۱۹۸۲ سیگارهای کوهیبا به بازار عرضه شد که مصادف بود با جام جهانی فوتبال که در آن سال در اسپانیا برگزار شد. سه ویتولا موجود بودند:

  • Panetela
  • Corona Especial
  • Lancero

هفت سال بعد Robusto (4 7/8 x 50) , Exquisito، (۵ x 33) و Espléndido (7 x 47) اضافه شدند. این نیم دوجین شکل اولیه Linea Clasica Cohiba یا Classic Line را تشکیل می‌دهند.

امروزه، Cohiba در کوبا دارای شش خط است، از جمله Linea 1492 که شامل «siglos» و سری «Behike» است. Behike – که در یک روبوستو و دو شکل Corona Gorda عرضه می‌شود، از بسیاری جهات به پیشتاز جدید و با طعم قوی‌تر این برند تبدیل شده است. قدرت و گیرایی هر خط متفاوت است، اما برند از نظر گزینه‌های طعم از متوسط ​​به کامل می‌رسد.

یکی از ویژگی‌های مشترک در میان کوهیباهای کوبایی این است که آن‌ها ارزان نیستند و قیمت آنها از ۱۲ دلار تا بیش از ۱۰۰ دلار متغیر است.

آنچه می‌توانید در نتیجه سوال گیج کننده علائم تجاری در مورد مارک‌های سیگار کوبایی بیابید، Cohiba غیر کوبایی است. مارک کوهیبا غیرکوبایی در سال ۱۹۷۸ توسط شرکت جنرال سیگار در ایالات متحده به ثبت رسید. سیگارها از زمان بوم سیگار در دهه ۱۹۹۰ در جمهوری دومینیکن (DR) در مقیاس وسیع ساخته شده‌اند.

به دلیل طراحی روی بند سیگار، کوهیبا ساخته شده توسط جنرال سیگار به “نقطه قرمز کوهیبا” معروف شد. پس از یک کشمکش قانونی طولانی، دادگاه‌های ایالات متحده حکم داده‌اند که در صورت لغو تحریم‌های ایالات متحده علیه کوبا و فروش Cohiba کوبایی تا آن زمان در ایالات متحده، این برند باید به Cubatabaco، وزارت سیگار دولتی دولتی بازگردد. با فرض اینکه حکم پس از استیناف صادر می‌شود، می توانید Cohiba غیر کوبایی را بخرید و با قیمتی بسیار کمتر از نسخه اصلی از یک سیگار عالی لذت ببرید.

بیشتر بخوانید:  یک آگهی قديمی در مورد سیگار برگ

برای مثال، یک کوهیبا چرچیل، ۷ در ۴۹، از DR، حدود یک سوم قیمت اسپلندیدو کوبایی به فروش می‌رسد. نسخه دومینیکن یک سیگار با استحکام متوسط ​​با مقدار زیادی نت سدر است که از نظر ظاهری کمی خشک‌تر از نسخه کوبایی است. یک لفاف کامرونی خوش طعم با پرکننده دومینیکن دارد. اختلاف قیمت برای همه این مقایسه‌ها اعمال می‌شود و کوهیبا غیرکوبایی اکنون نسخه‌هایی از نیکاراگوئه و هندوراس دارد که از مخلوط تنباکو از سراسر جهان استفاده می‌کنند.

تابعیت دوگانه در بین برندهای قدیمی کوبایی رایج است و کوهیبا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگاربرگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

 

تاریخچه سیگاربرگ‌های کوهیبا، سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

3 دیدگاه دربارهٔ «تاریخچه سیگاربرگ‌های کوهیبا»

  1. خسته نباشید میگم به ماسترو رحیمی عزیز و استاد کامران گرامی
    آگاهی از دنیای سیگار برگ برای من بسیار لذت بخشه

  2. راجب سیگار برگ های کوهیبا نمیشه فقط گفت تاریخ!
    بلکه باید گفت فرهنگ و تمدن!
    درود بر مرد خستگی ناپذیر
    ماسترو رحیمی عزیز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *