در فوائد کهنه کردن تنباکو

در این مقاله می خوانید :

در فوائد کهنه کردن تنباکو

زمانی که من برای اولین بار پیپ کشیدن را جدی گرفتم، تنباکوهای کهنه چیزی نبود که بسیاری از پیپ کش ه ا درباره آن صحبت کنند. اکثر پیپ کش ها به سادگی تنباکوهای خود می‌خریدند، آن را می‌کشیدند و کمی به آن فکر می‌کردند. در واقع، ادبیات قدیمی اغلب نشان می‌دهد که تنباکو باید نسبتاً تازه مصرف شود.

در فوائد کهنه کردن تنباکو، ژورنال پیپ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی، توتون

به عنوان مثال در دنیای توتون و تنباکو و پیپ، چارلز راتری در Disquisition for the Connoisseur نوشته است: “تنباکو گیاهی است که زندگی می‌کند و نفس می‌کشد: با محبوس شدن در محفظه‌ای که هوا بسته شود بهبود نمی‌یابد. (البته وی بعداً کمی عقب نشینی کرد و در مورد ترکیب‌های تنباکویش نوشت که: با نگهداری بهتر می‌شوند و آخرین وعده تنباکو، بهترین مزه را دارد).

خوشبختانه شخصاً در همان اوایل ورود به دنیای پیپ، با لذت تنباکوهای کهنه آشنا شدم.

سی سال پیش، صحبت در مورد تنباکوهای «وینتیج» و «قدیمی» باعث می‌شد که بیشتر مردم مانند آدم‌های تازه‌کار به شما نگاه کنند. اما، برخی ترکیبات تنباکو مانند برخی تولیدات دراکر، ما را وارد یک دنیای جدید و قدرتمند کرد. بسیاری به امید یافتن قوطی‌های فراموش شده شروع کردند به ریختن روی قفسه‌های هر فروشگاه دخانیات دور از دسترس که می‌توانستند پیدا کنند. در مواقعی، مغازه‌داران در گوشه‌های تاریک اتاق‌های کپک‌زده پشتی ناپدید می‌شدند با قوطی‌های قدیمی و پوشیده از گرد و غبار که «هرگز فروش خوبی نداشتند» ظاهر می‌شدند و اغلب آن‌ها را با تخفیف ارائه می‌کردند تا از دست آن‌ها خلاص شوند.

امروز اوضاع کمی متفاوت است. برای مردم تعقیب و گریز و پرداخت قیمت‌های گزاف برای تنباکوهای قدیمی یا تولید متوقف شده نسبتاً عادی شده است و بسیاری از تنباکوها کهنه می‌شوند. اکنون به طور گسترده شناخته شده است که تنباکوهای خوب و طبیعی، ارزنده هستند. یک ترکیب عالی در طول زمان پیچیدگی و غنای خود را به دست می‌آورد و عطر و شخصیت جدیدی ایجاد می‌کند، برخی از تنباکوها نسبت به سایرین با ظرافت بیشتری کهنه می‌شوند، برخی از آن‌ها پتانسیل این را دارند که بیشتر از سن ما، به زندگی ادامه دهند.

بیشتر بخوانید:  توتون و اندوه

در یک طرف، ویرجینیا و مخلوط ویرجینیا / پریک قرار دارند. محتوای قند طبیعی و ساختار برگ این ویژگی‌های ایده‌آل را برای کهنه شدن طولانی می‌دهد. بعد از ویرجینیا، تنباکوهای اورینتال هستند که در طول زمان نت‌های میوه‌ای فوق‌العاده‌ای به خود می‌گیرند.

در فوائد کهنه کردن تنباکو، ژورنال پیپ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی، توتون

حد بالایی برای تنباکوهایی که اورینتال در آن‌ها غالب هستند نمی‌توان تصور کرد، اما می‌توان حدس زد، حداقل ۳۰ تا ۴۰ سال طول بکشد تا به اوج کیفیت خود برسند و اگر ویرجینیا درصد بالایی از ترکیب آن‌ها را تشکیل دهد، بیشتر دوام خواهند آورد.

برلی‌ها به طور کلی با مقدار زیادی از ویرجینیا، در یک گروه قرار می‌گیرند، بنابراین وضعیت مشابهی مانند ویرجینا درباره آن‌ها نیز صدق می‌کند.

بیشتر آروماتیک‌ها در طول زمان تغییر چندانی نمی‌کنند، حداقل در جهت مثبت نیستند. تثبیت کننده‌ها و طعم‌دهنده‌ها فرآیندهای بیولوژیکی و شیمیایی فرآیند کهنه شدن را متوقف می‌کنند.

لاتاکیا پس از مدتی ماندن – برخی می‌گویند فقط چند سال – مقداری از طعم تند خود را از دست می‌دهد، هم از نظر طعم و هم از نظر عطر نرم‌تر و لطیف‌تر می‌شود. برای برخی، این ممکن است در واقع یک مزیت باشد، اما برای لاتاکیا دوستان، مخلوط‌هایی که به شدت به مواد دودی متکی هستند، احتمالاً نسبت به کسانی که توتون‌های ملایم‌تر استفاده می‌کنند، عمر کمتری دارند.

بنابراین، مدت زمانی که یک ترکیب را کهنه می‌کنیم به عوامل زیادی از جمله اجزای ترکیب و به ویژه ترجیحات شخصی بستگی دارد و تنها راه برای کشف ترکیباتی که کهنه آن‌ها را دوست دارید، ایجاد یک استراتژی ذخیره‌سازی است که برای شما مفید باشد.

بیشتر بخوانید:  توتون Samuel Gawith-Balkan Flake

در ابتدا، هر بار که یک نمونه از چیزی را که می‌خواهید کهنه شود، دو عدد بخرید تا آن را جایگزین کنید. تاریخ را در کف قوطی‌ها بنویسید. یکی را بیرون بگذارید تا اسموک کنید و دیگری را در جای خشک و خنک قرار دهید – بهترین روش اگر بسته‌بندی سالم باشد نگهداری در قوطی بسته‌بندی است و در غیر این صورت استفاده از جارهای شیشه‌ای با درب دو تکه.

مجموعه شما متناسب با ترجیحات شما رشد خواهد کرد. اگر دو برابر بیشتر از یک ترکیب خاص می‌کشید، آن را دو برابر بیشتر به انبار خود اضافه می‌کنید. با انجام این کار، انبار شما با تغییر ترجیحات سازگار می‌شود و اکتشاف قلمرو جدید را در خود جای می‌دهد. هنگامی که قوطی‌های قدیمی خود را اسموک می‌کنید، آن‌ها را با نمونه‌های تازه جایگزین کنید تا ذخیره انبارتان حفظ شود.

وقتی تصمیم گرفتید چیز جدیدی را امتحان کنید، حداقل دو قوطی بخرید. یکی را کنار بگذارید و یکی را در اسرع وقت اسموک کنید. تجربه ترکیبات در دوران جوانی گامی حیاتی برای درک چگونگی توسعه و تغییر تنباکوها در طول زمان است، و برخی از مخلوط‌ها وجود دارند که صادقانه بگوییم، با شور و نشاط جوانی، واقعاً لذت‌بخش هستند، شاید حتی بهتر از نمونه‌های کهنه آن‌ها.

علاوه بر این، توجه داشته باشید اگر آن‌ها را پنهان کنید، ممکن است آن‌ها را فراموش کنید و خطر از دست دادن چیزی را داشته باشید که ممکن است به ترکیب بعدی شما تبدیل شود. به یاد داشته باشید، شما در اینجا فقط یک انبار نمی‌سازید، بلکه مجموعه‌ای غنی از تجربیات را نیز در اختیار دارید که لذت کشیدن پیپ را برای سال‌های آینده افزایش می‌دهد.

در فوائد کهنه کردن تنباکو، ژورنال پیپ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی، توتون

همانطور که در جمع آوری خود پیشرفت می‌کنید، اغلب بچشید و یادداشت برداری کنید. از آنجایی که شما دوبرابر میزان مصرفی که مصرف می کنید خرید می کنید، انبار شما رشد می‌کند و در عرض چند ماه، می‌توانید طعم جادویی که کهنگی ایجاد می‌کند را بچشید.

بیشتر بخوانید:  توتون پیپ استاندارد میکسچر پترسون

شخصاً همیشه کشف یک ترکیب در مراحل مختلف توسعه آن را بسیار سرگرم کننده می‌دانم. نقاط عطف خوب شش ماه، یک سال، دو سال، پنج سال، ده است.

انبار کردن تنباکو از این طریق فواید دیگری نیز دارد. اولاً، این مقداری محافظت در برابر افزایش‌های غیرقابل اجتناب قیمت در آینده است. حقیقتی وجود دارد که تنباکوی پیپ هرگز ارزانتر از امروز نخواهد بود، بنابراین اگر این کمک می‌کند، انبار خود را به عنوان یک سرمایه‌گذاری متوسط ​​هزینه در نظر بگیرید.

علاوه بر این، در صورتی که چیزی که واقعاً دوست دارید از بازار ناپدید شود، حداقل مقداری را برای روزهای آینده کنار گذاشته‌اید.

در نهایت، آن دسته از ترکیبات وینتیج کمیابی که احتکار کرده‌اید ممکن است در آینده ارزش بسیار بیشتری نسبت به آنچه برای آن‌ها پرداخت کرده‌اید داشته باشند.

البته ذائقه‌ها تغییر می‌کنند، اما واقعاً جای نگرانی نیست حتی اگر واقعا سلیقه خود را در سال‌های آینده کاملاً متفاوت بیابید، چیزی برای فروش یا تجارت خواهید داشت که به احتمال زیاد ارزش بیشتری از آنچه در ابتدا برای آن پرداخت کرده‌اید، خواهد داشت.

کاوش در تنباکوهای قدیمی یک راه فوق‌العاده برای گسترش تجربیات پیپ شما است. اگر تا الان آن را انجام نداده‌اید، همین حالا شروع کنید. برخی از دوست‌داشتنی‌ترین ترکیب‌هایتان را کنار بگذارید و در آینده دوباره از آن‌ها دیدن کنید.

شخصاً بیش از ۲۵ سال است که از این استراتژی استفاده می‌کنم و در این مرحله، استفاده چیزی بجز تنباکوهای قدیمی بسیار سخت است.

شما میتوانید برای تهیه انواع توتون پیپ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگادتاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

در فوائد کهنه کردن تنباکو، ژورنال پیپ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی، توتون

5 دیدگاه دربارهٔ «در فوائد کهنه کردن تنباکو»

  1. برای کهنه کردن توتون نیاز به یک جار حرفه ای و داشتن تجربه ی کافی هستش
    جار های شمارو تست کردم و به خوبی نتیجه گرفتم
    درود بر شما

  2. تا قبل از آشنایی با مجموعه پاسارگادتاباک و ماسترو رحیمی
    هیچ درکی از توتون کهنه نداشتم و فکر میکردم مثل مواد غذایی هرچه قدر تازه تر بهتر
    بعد که مقالات بی نظیر این سایت رو خوندم کم کم آگاه تر شدم
    جاداره تشکر کنم از زحمات ماسترو رحیمی و استاد کامران عزیز

  3. توتون پیپ و دنیای تدخین صحیح
    مثل نشستن تو ماشین بنز آخرین مدل هست!

    ولی توتون پیپ کهنه شده .مثل نشستن تو ماشین بنز آخرین مدل! اما تو اتوبان کشور های اروپایی هستش!

    جاده هم به اندازه ماشین اهمیت داره!

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *