سیگار برگ یا پیپ: یکبار برای همیشه

در این مقاله می خوانید :

سیگار برگ یا پیپ: یکبار برای همیشه

تاریخچه سیگار برگ و پیپ

با وجود هزاران سال حضورشان در سراسر جهان ، هنوز تا حدودی یک راز هستند . به نظر می رسد که هیچ کس نمی تواند به طور دقیق اولین ظهور پیپ را تعیین کند !
اولین پیپ های تنباکوی یافت شده در اروپا ، مربوط به حدود ۵۰۰ سال قبل از میلاد ، از ساقه‌های چوبی یا نی ساخته می‌شد . هندواروپایی های کوچ نشین ، سکاها ، از آنها برای استنشاق دود استفاده می کردند . به نوبه خود ، یونانی ها و رومی ها پیپ تنباکو را پذیرفتند ، همچنین مردمان ژرمنی و قبایل سلتیک ، که از آن برای کشیدن انواع گیاهان و به ویژه برگ های درختان استفاده می کردند .

توتون و تنباکو که امروزه آن را می شناسیم و فرهنگی که آن را احاطه کرده است ، از آمریکا می آید . بیش از ۵۰۰ سال پیش ، سرخپوستان آمریکایی این گیاه را به عنوان یک درمان دارویی و همچنین برای اسموک کردن آن کشت می کردند . آن‌ها برگ‌های تنباکو را به شکل یک سیگار بزرگ که به آن «تاباکو» می‌گفتند پیچیدند . آنها این برگ های تنباکو را به همراه سایر گیاهان در پیپ تنباکوی معروف خود سوزاندند که اکنون آن را به نام «کالومت» می شناسیم .

در آن زمان کارخانه تولید تنباکو هنوز در اروپا وجود نداشت . در سال ۱۴۹۲ بود که کریستف کلمب در سفر خود به آمریکا این گیاه را کشف کرد . او پس از بازگشت به اروپا آن را گزارش کرد و اندکی بعد ، اولین تولید پیپ تنباکو به ثبت رسید .

اولین پیپ های تنباکوی ساخته شده از خاک رس ساخته شده بود و عمدتاً در اواخر قرن شانزدهم از شمال اروپا آمده بود .

در آغاز قرن هفدهم بود که ویلیام بارنلتز از زادگاهش انگلستان به هلند نقل مکان کرد تا اولین تولید انبوه پیپ های سفالی را راه اندازی کند . علیرغم اینکه به آرامی شروع شد ، تولید سپس به انگلستان و جنوب فرانسه گسترش یافت . پس از جنگ سی ساله در فرانسه (۱۶۱۸-۱۶۴۸) ، اولین پیپ های سفالی در Dunkirk و Dieppe ساخته شد که طرح هلندی را تکرار می کرد .

با توجه به وضعیت بندر مناطقه آزاد ، دانکرک نقش کلیدی در دریافت تنباکو از آمریکای شمالی و توزیع آن در سراسر قلمرو داشت . سنت مالو تکنیک انگلیسی را پذیرفت . این دو تکنیک تولید در بقیه فرانسه گسترش یافت و تولیدکنندگان دیگر در سنت عمر ، روئن ، رن ، مارسی و بسیاری از مکان‌های دیگر تأسیس شدند .

در تمام نیمه دوم قرن هفدهم ، تنباکو که تا آن زمان به صورت پودر و دم کرده بود ، تبدیل به تنباکوی دود کردنی شد . در نتیجه مصرف تنباکو و تولید پیپ به میزان قابل توجهی افزایش یافت .

در قرن نوزدهم همه چیز برای افرادعلاقه مند به پیپ تندتر شد . ژنرال لاسال اعلام کرد که “هر سربازی که پبپ نمی کشد ، سرباز بدی است ! ” . ناپلئون به دنبال توصیه ژنرال خود ، ساخت پیپ تنباکویی را ترتیب داد که به طور خاص برای سربازان در جنگ طراحی می شد . طبق تاریخ ، در طول جنگ کریمه (۱۸۵۳-۱۸۵۶) ، سرجوخه بوفارد ، رئیس یک هنگ از سربازان ، هر دو دست خود را بر اثر شلیک گلوله توپ در جریان محاصره سواستوپل از دست داد . در یکی از دستانش هنوز پیپش را گرفته بود . او بود که نام “بوفارد” را به پیپی داد که هنوز در فرانسه به همین نام یافت می شود .

سیگار برگ یا پیپ: یکبار برای همیشه
سیگار برگ یا پیپ: یکبار برای همیشه

در این دوره ، در اواسط قرن نوزدهم ، فرانسه اولین کارخانه های صنعتی خود را برای تولید پیپ را راه اندازی کرد . هنر پیپ سازی در سال ۱۸۵۶ ایجاد شد و سازندگان بزرگی مانند Butz-Choquin و Chacom سنت کلود را ، روستای کوچکی در نزدیکی Jura ، به مکانی مشهور برای پیپ تبدیل کردند . پیپ های سنت کلود به دلیل تولید در پایتخت جهانی پیپ تنباکو در سطح بین المللی شناخته شده است .

در طول قرن بیستم ، پیپ رسما وارد ارتش شد و به چیزی شبیه نماد ، علامت تجاری سربازان فرانسوی جنگ جهانی اول و افسران بریتانیایی تبدیل شد . در این دوره‌های درگیری ، عبارات فرانسوی

« Aller au casse-pipe »

به معنای « رفتن به جنگ » و

« casser sa pipe »

به معنای مردن در جنگ ، مورد استفاده قرار گرفت . سپس پیپ به وسیله ای برای فیلسوفان ، نویسندگان و به طور کلی متفکران تبدیل شد . ژان پل سارتر ، بوربیل ، ژرژ براسنس ، ژاک اودیارد ، لینو ونتورا ، ژاک ایو کوستو و بسیاری دیگر ، همگی از علاقه مندان و استفاده کنندگان پیپ بودند .

سیگار برگ یا پیپ
سیگار برگ یا پیپ

 چرا پیپ ؟

بهتر است قبل از پرداختن به مسئله « چرا » پیپ کشیدن ، درباره « چگونه » مصرف کردن تنباکو صحبت کنیم !

سال ها قبل جویدن تنباکو بسیار رایج بود . پس از گذشت چندین سال ، شما با توصیه‌های متعددی که معمولاً حاوی کلمات «تند ، کثیف ، بدبو » و/یا «منزجرکننده» از سوی اطرافیان خود مواجه بودید ، این امر شما را تشویق می کرد که جویدن تنباکو را ترک کنید . در این دوران بسیاری سیگار برگ کشیدن را به عنوان یک جایگزین انتخاب کردند .

بسیاری نیز انتخاب دیگری داشتند و آن هم چیزی نبود جز پیپ کشیدن .

به مرور زمان یک پیپ جای خود را به دیگری می داد و سپس دیگری و ماجراجویی در دنیای پیپ و تنباکو شروع می شود .

چرا با اینکه می دانیم استفاده از دخانیات برای سلامتی ما ضرر دارد ولی بازهم پیپ می کشیم !

می توان گفت :

من پیپ می کشم چون وجه بهتری از درون من را نشان می دهد . به افراد پیپ کش معمولاً با نگاهی مهربان و خیرخواه نگریسته می شود . شاید اولین فردی که با اسم پیپ به ذهنتان می رسد شخصیت پدر بزرگتان باشد ! کمتر دیده می شود که فروی پیپ کش ، مغرور یا بداخلاق باشد . بنابراین ، ناخوداگاه تمام تلاشمان را می‌کنیم تا به سرمشقی نمونه در جامعه بعنوان یک پیپ کش ، عمل کنیم و الگوی دیگران باشیم .

من پیپ می کشم ، زیرا پیوندی است با دیگران بزرگتر از من !

شاید ما هرگز به عنوان یک ذهن بزرگ مانند انیشتین یا بور (یا حتی هولمز ) و یا نویسنده بزرگی مانند کلمنز شناخته نشویم ، اما اگر می توانستیم آنها را ملاقات کنم ، می توانستیم ساعت ها در مورد پیپ ها صحبت کنیم .

من پیپ می کشم زیرا با دیگران بیشتر ارتباط برقرار می کنم !

من افراد بزرگ زیادی را از طریق پیپ و به خاطر آن ملاقات کرده ام . زندگی من بسیار غنی تر است من با همکارانی آشنا شده ام که پیپ کش هستند و این افتخار را دارم که آنها را جزو دوستانم بشمارم . من به عنوان مشتری با سایر پیپ کش ها آشنا شده‌ام و زندگی من با تعامل با آنها غنی تر شده است ، همانطور که امیدوارم زندگی آنها با من اینگونه بوده باشد .

از طریق تعامل چهره به چهره در فروشگاهی که در آن خرید می کنم و یا از طریق ارتباط الکترونیکی و فضای مجازی ، با افراد بزرگ زیادی آشنا شده ام که از آنها سؤال کرده ام و به سؤالات آنها پاسخ داده ام .

در حالی که ممکن است همیشه ( یا گاهی اوقات حتی اغلب ) با آنها موافق نباشم ، افق‌ دید و نگاهم گسترش یافته است و در نتیجه دانش من بیشتر شده است . همه اینها به خاطر پیپ است !

من پیپ می کشم زیرا امیدوارم که پیوندی با آینده باشد !

من امیدوارم که از آن نوع افرادی باشم که نسل های آینده به او نگاه مثبتی داشته باشند و اگر از من به عنوان یک ” پیپ کش و علاقه مند به دنیای توتون و تنباکو ” نیز یاد شود ، دلچسب است .

من پیپ میکشم چون کمی عجیب است !

در حالی که کشیدن پیپ از من متفکر بزرگی نمی سازد ( اگرچه به اختصاص زمانی برای فکر کردن کمک می کند) ، اما به گونه ای که حداقل برای من قابل لمس باشد ، پیوندی را با مردانی که افکارشان را تحسین می کنم ایجاد می کند .

من پیپ می کشم چون در پیپ و تنباکو هنر می بینم !

پیپ دست ساخته هنرمندانه است که برخلاف یک نقاشی یا مجسمه که هر چند زیبا یا عمیق باشد ، نمی توانیم آن را در طول روز با خودم حمل کنم تا به میل خود از آن لذت ببرم می تواند همراه ما باشد . در حالی که این جدایی منحصر به فرد ممکن است ارزش یک اثر هنری معین را افزایش دهد ، عکس این موضوع در مورد پیپ صادق است .

بیشتر بخوانید:  معرفی ابزار Perfect Draw

چه یک استاد پیپ ساز مدرن مانند تینسکی ، تالبرت یا نوردینگ یا یک استاد قدیمی مانند هولم یا حتی یک استاد غیرقابل لمس مجازی مانند بنگ ، ما این فرصت را داریم که ساخته آن ها را در دستان خود حمل کنیم و از هنر ، مهارت آنها لذت ببریم .

حتی عشقی که در یک بلوک ساده از برایر ابراز می شود می توانیم شخصیت این صنعتگر را ببینیم ، می توانیم آن را در هر جایی با خود حمل کنیم و از آن در هر فعالیتی که در آن مشغول باشیم لذت ببریم . هنری که بیشتر از تمام انواع ساخته های هنری می توانیم از آن لذت ببریم . همچنین چند حس شما را درگیر خود می کند . از طریق طعم و بو و …. !

من پیپ می کشم چون پیوندی است با گذشته ای که دیگر هرگز دیده نخواهد شد !

زمانی می شد لورنس عربستان را با تمام شکوهش روی پرده بزرگ دید و در عین حال از یک پیپ لذت برد . برخی ممکن است بگویند که هرگز این خاطره واقعیت نداشته است ، اما من می توانم آن را در پیپم بچشم و عطر شیرین آن لحظات را در دود تنباکوی خود استشمام کنم .

من پیپ می کشم به امید اینکه روزی پدربزرگ مهربانی باشم که به نوه ام نکات ظریف سوت زدن ، ماهیگیری و یا دوچرخه سواری را آموزش دهم و برای آنها داستان های شیرین تعریف می کنم در حالی که پیپ در دست دارم و آنها این صحنه را از من برای همیشه در خاطر خود نگاه خواهند داشت !

پیپ می کشم به این امید که روزی فرزندان ، نوه ها و دوستانم از کنار کسی یا جایی عبور کنند و بوی برگ سوخته را ببویند و صاحبش را بجویند و از او تشکر کنند چرا که من را به یاد آنها آورده است . خاطره ای از مردی عاقل و مهربان ، قوی و ملایم و منبع غنا و لذت در زندگی آنها ، که آن خاطره کسی جز خاطره من نباشد .

سیگار برگ یا پیپ: یکبار برای همیشه
سیگار برگ یا پیپ: یکبار برای همیشه

 چرا سیگار برگ

کاهش استرس و زمانی برای تأمل :

بسیاری از ما می دانیم که چگونه استرس می تواند بر زندگی ما از نظر روحی و جسمی تأثیر منفی بگذارد . اگر بگوییم که داشتن فرصتی برای آرامش واقعی ، بسیاری از ما را در زندگی پرمشغله‌مان آرام می‌کند ، گزاف نگفته ایم . کشیدن سیگار برگ یکی از راه هایی است که می تواند ما را به آن حالت گریزان از دغدغه روزانه و آرامش برساند .

پس از یک روز طولانی پر استرس در محل کار ، همین فرآیند انتخاب سیگار ، از برش تا روشن شدن تا آخرین پاف ، ما را در آرامش نگه می دارد . سیگاربرگ کشیدن ما را مجبور می کند سرعت خود را کاهش دهیم و فضای خاصی را برای ما فراهم می کند تا استراحت کنیم و شاید درباره اهداف ، رویاها ، عزیزان و به طور کلی زندگی خود تامل کنیم .

هر پاف عوامل استرس زا را از بین می برد و آنها را با عطرها ، طعم ها و شاید نگرش جدیدی به زندگی جایگزین می کند .

سیگار ، مانند غذاهای لذیذ و نوشیدنی های دلچسب ، چیزی بیش از اجزای آشکار و ظاهری آنهاست .

هر سیگاربرگ ممتاز توسط صنعتگران بسیار ماهری به نام torcedores با استفاده از ابزارها و تکنیک های خاص برای ایجاد سیگار برگ عالی ، با دست رول می شود . نه تنها به ظاهر سیگار توجه ویژه ای می شود ، بلکه سهولت کشیدن نیز در نظر گرفته می شود و البته ، طعم‌ها به طرز ماهرانه‌ای توسط اساتید چیره‌دستی ایجاد می‌شوند تا طعم‌های فراموش‌نشدنی را ارائه دهند . پرورش تنباکوی ممتاز از دانه به برگ نیز یک هنر و علم است که نباید نادیده گرفته شود .

همه اینها به این معنی است که مطمئناً سیگار برگ به ما دلایلی بسیاری برای لذت از زحمت و هنر به کار رفته در ساخت و تولید آن می دهد .

اگر علاقه مندان به سیگار برگ غیر از اطلاعات جامع درباره سیگاربرگهای عالی چیزی بدانند این است که آنچه با کشیدن سیگاربرگ همراه است بودن در یک جامعه انسانی عالی است . مانند بسیاری از مشاغل دیگر ، در بین افراد همفکر احساس تعلق وجود دارد و عشق مشترک به تنباکوی ممتاز ، ارتباطات بالقوه ای با مردم به وجود می آورد که از موانع فراتر می رود . چنین رفاقتی معمولاً در فروشگاه های سیگار شکل می گیرد .

بد نیست روایات و دلایل افراد مختلف ، درباره اینکه چرا سیگار برگ می کشند را بخوانیم :

« وقتی سیگار می کشم ، انگار جایی می روم که هرگز نرفته ام . من از هیجان یادگیری در لحظه ، لذت می برم ، طعمی که نمی دانستم قابل تصور است . بدون توجه به مکان ، در هنگام کشیدن سیگاربرگ همیشه یک لحظه به یاد ماندنی در زمان پیش روی شماست .

من واقعاً از فرار لذت می برم . برای من ، زندگی روزانه بسیار سریع است . خوب است که کارها را کمی کند کنم ، در افکارم غوطه ور شوم و کمی تامل کنم . ما آنقدر در زندگی عجله داریم که اغلب چیزهای کوچکی را از دست می دهیم که ارزش کاهش سرعت را دارند . یک سیگاربرگ با کیفیت و یک نوشیدنی مناسب می تواند این فرصت را فراهم کند .

برای من ، یک سیگار برگ می‌تواند بین تمام نت‌های طعمی مختلف ، رایحه‌ها و نحوه قرار گرفتن آن در دست شما مانند یک کت و شلوار باشد . یک ترکیب لذت بخش ، یک آرامش کوتاه ، تنها استراحت کردن و صرف وقت با نوشیدنی مورد علاقه خود در حین کشیدن یک سیگاربرگ ، زمان استراحت روزانه مناسبی می تواند باشد .

سیگارها از این جهت منحصر به فرد هستند که هنر ، طعم و مدیتیشن را در یک تجربه واحد ترکیب می کنند که من قبلا هرگز نداشته ام . به عنوان یک مربی معتبر یوگا ، من برای درون نگری به زمان اهمیت می دهم و هر چقدر هم که برای برخی عجیب به نظر برسد ، تجربه سیگار برگ کشیدن را برای خود همانند تمرین یوگا می دانم . همچنین ، به نظر می رسد که مکالمات عالی وقتی که سیگار برگ با آن همراه می شود بسیار راحت تر جریان می یابد .

من سیگار می کشم تا اطلاعات بیشتری در مورد آنها پیدا کنم . در زمینه سیگار برگ ، من بهترین راه برای یادگیری در مورد آنها را صرفاً اسموک آنها می دانم ! من شخصا از اولین تجربه سیگار کشیدنم لذت نبردم . احساس می کردم که ممکن است برای این سرگرمی ، توجه یا حوصله لازم را نداشته باشم . اما به مرور زمان ، متوجه شدم که سیگار برگ به من کمک می‌کند تا از یکنواختی زندگی روزمره فرار کنم ، مکث کنم و چیزهای ظریف‌تر را درک کنم و در نهایت به من کمک می‌کند تا سرعتم را کم کنم و فکر کنم .

چرا بسیاری از مردم سیگار کشیدن را سرگرمی لذت بخش می دانند !

شاید رایج‌ترین دلیل برای لذت بردن از سیگاربرگ ، این باور تقریباً جهانی باشد که بهترین راه برای استراحت است . واقعاً هیچ چیز مانند یک اسموک آرام وجود ندارد که ذهن شما را از نگرانی های روزمره دور کند . روند آرامش با درک این موضوع آغاز می شود که سیگاربرگ شما به زمان نیاز دارد . سیگار کشیدن را نمی توان با عجله انجام داد . مهم نیست که زندگی چه چالش هایی را برای شما ایجاد می کند ، لذت بردن از سیگار برگ شما را مجبور می کند سرعت خود را کم کنید و آرام شوید .

زمانی که سیگاربرگ برای کشیدن انتخاب می شود ، آرامش شروع می شود . این شامل بازرسی دقیق سیگار ، بو کردن ، چشیدن و نگه داشتن آن با انگشتانتان است . پس از آن کاتر مورد نظر را انتخاب کرده و سپس درپوش را برش دهید . در آخر پای سیگار را با شعله برشته می کنید . کل این فرآیند می‌تواند یک آیین پیچیده و آرام‌بخش باشد که عاشقان جدی آن را می‌شناسند و لذت می برند . پس از اتمام آماده سازی ، سیگاربرگ برای کشیدن آماده است .

با اولین پاف ها ، زندگی کند می شود و نگرانی های روز شروع به محو شدن در پس زمینه می کنند .

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ Arturo Fuente Hemingway Short Story

یکی دیگر از دلایل محبوب سیگاربرگ کشیدن ، رفاقت مشترک بین کسانی است که از اسموک سیگار برگ لذت می برند . مطمئناً اسموک انفرادی ایرادی ندارد – در واقع ، می تواند راهی عالی برای لذت بردن از سیگار باشد . با این حال ، چیزی در مورد به اشتراک گذاشتن این مناسبت با دوستان واقعاً به لذت آن می‌افزاید . چه روش خوبی برای گذراندن وقت است – دور هم جمع شدن با دوستان سیگاری خود برای انجام یک بازی دوستانه یا بازگویی داستان های مربوط به آخرین سفر خود .

افراد سیگاری دسته ای دوستانه هستند . به نظر می رسد سیگار کشیدن یک تساوی و تعادل عالی ایجاد و مرزهای اجتماعی را حذف می کند . سیگارفروشی‌ها مکان‌هایی هستند که افراد از هر طبقه‌ای می‌توانند برای سیگار کشیدن دور هم جمع شوند و از همراهی یکدیگر لذت ببرند . وجه اشتراک مغازه ها سبک زندگی سیگار برگ است که همه ما را به هم پیوند می دهد . هیچ کس به زندگی بیرون از مغازه اهمیت نمی دهد . در داخل همه چیز در مورد سیگار برگ ، ورزش ، سیاست و گاهی اوقات یک نوشیدنی خوشمزه است . از بسیاری جهات ، سیگارفروشی‌ها جایی را گرفته‌اند که زمانی آرایشگاه‌ها به‌عنوان محل تجمع ، همه از آن استقبال می‌کردند .

یک دلیل دیگر برای سیگار کشیدن – طعم و مزه آن است . سیگاربرگها در اشکال و سبک های بسیار متنوعی از مناطق شگفت انگیز در سراسر جهان وجود دارند . جای تعجب نیست ، آنها همچنین با مجموعه ای از طعم ها مشخص می شوند . این بسیار شبیه نوشیدنی هاست که نوشیدنی مورد علاقه یک نفر لزوما نوشیدنی دیگری نیست . انتخاب سیگاربرگ مورد علاقه توسط کام و ذائقه افراد تعیین می شود . فرآیند لذت بردن از سیگاربرگ می تواند یک سفر سرگرم کننده و بی پایان باشد ، زیرا بازار سیگار برگ بسیار بزرگ است و دائما در حال تغییر است .

هنگامی که سیگار برگ مناسب را پیدا کردید ، طعم ها تبدیل به چیزی می شوند که منتظر لذت بردن از آن هستید . چه سیگار برگ مورد علاقه تازه کشف شده باشد و چه یک نمونه قدیمی که سال‌ها در اختیار شما بوده است . طعم ها لذت های کوچک زندگی را افزایش می دهند . آنها برد بزرگ یک تیم محبوب را به یاد ماندنی تر می کنند . آنها مکمل کاملی برای یک شام عالی هستند و به لذت خاطرات یک اتفاق خاص مانند ازدواج یا تولد فرزند می افزایند .

بدون شک دلایل دیگری برای کشیدن سیگار برگ وجود دارد . یکی از مواردی که به ذهن خطور می کند این است که چگونه یک همراه بی نقص یک سیگار برگ مورد علاقه ، باعث می شود هر دو طعم بهتری داشته باشند .

سیگاربرگ ها طیف وسیعی از طعم‌ها ( میوه‌ای ، آجیلی ، تند و هر چیزی در این بین ) دارند که می‌توان آنها را به تنهایی یا با یک غذا یا نوشیدنی همراه کرد .

بسیاری از مردم سیگاربرگ کشیدن را دوست دارند زیرا آنها را با مناسبت های خاص مانند تولد ، تعطیلات و عروسی مرتبط می دانند .
سیگار کشیدن مواد شیمیایی لذت بخش مانند دوپامین و نوراپی نفرین را در مغز آزاد می کند و پک های مداوم و طولانی مدت می تواند استرس را کاهش دهد .

مردم پاف کردن سیگار برگ را دوست دارند ، زیرا می توانند ساعت ها دوام بیاورند . در حالی که سیگار برگ کشیدن ، به طور کلی ، روشی محبوب برای استراحت افراد است ، اما بیشتر سیگارها بیش از یک ساعت دوام دارند ، در مقایسه با پیپ که معمولاً حدود ۳۰ دقیقه تا یک ساعت البته بطور مداوم دوام دارند و سیگارتهایی که فقط حدود ۵ دقیقه دوام می‌آورند .

مدت ماندگاری هر سیگاربرگ به اندازه سیگار بستگی دارد . استوژهای بزرگتر مانند چرچیل ( که معمولاً حدود ۷ اینچ با رینگ گیج ۴۷ ) حدود ۹۰ دقیقه دوام می آورند ، در حالی که Belicosos کوچکتر ( ۵ اینچ با رینگ گیج ۵۴ ) حدود ۴۵ دوام دارند .

سیگار برگ یا پیپ: یکبار برای همیشه
سیگار برگ یا پیپ: یکبار برای همیشه

ساختار کلی سیگار برگ

سیگار برگ دارای طعم های مختلف و ظریف است که حواس را تحریک می کند . این طعم ها می توانند خاکی ، آجیلی ، نعنایی ، تند ، شیرین و یا همه موارد فوق باشند . برخی از مردم حتی طعم یک سیگار برگ درجه یک را با طعم یک قهوه خوشمزه یا نوشیدنی گران قیمت مقایسه می کنند . سایر طعم‌های محبوب عبارتند از مرکبات ( پوست پرتقال ، لیمو ، نارنگی) ، چوب‌های بلوط (سدر ، کاج ، هیکلی) و گیاهان گلدار (گلبرگ‌های گل رز ، اسطوخودوس ، پیچ امین الدوله) .

همچنین می‌توانید با آغشته کردن پد پنبه‌ای در طعم‌دهنده سیگاربرگ مایع و نگهداری پد مرطوب همراه با سیگار خود در مرطوب‌کننده به مدت حداقل یک هفته ، طعم سیگار خود را افزایش دهید .

قبل از شروع این فرآیند ذخیره سازی ، مرطوب کننده سیگار برگ خود را تمیز و آماده کنید .

سیگار کشیدن باعث ایجاد هجوم شادی و نشاط می شود . نیکوتین موجود در محصولات مختلف تنباکو ، گیرنده های خاصی را در مغز و سیستم عصبی مرکزی فعال می کند . همچنین مواد شیمیایی سرخوشی مانند نوراپی نفرین را آزاد می کند که به ما کمک می کند احساس شادی و تمرکز داشته باشیم . این نشاط موقت به بسیاری از افراد سیگاری در زمانی که خلق و خوی و انرژی آنها کم است ، کمک می کند .

یک سیگاربرگ معمولی حاوی ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم نیکوتین است که بیشتر از یک بسته کامل سیگارت بدون فیلتر است .

سیگار کشیدن یک روش کلاسیک برای جشن گرفتن مناسبت های خاص است . از آنجایی که سیگار برگ‌ها گران‌تر و در طعم‌هایشان تجملاتی بیشتری دارند ، بیشتر مردم آن‌ها را به‌عنوان یک انتخاب خاص و نه یک لذت روزانه می‌بینند . متداول‌ترین رویدادهایی که مردم برای آن‌ها سیگاربرگ می‌کشند ، تولدها ، عروسی‌ها ، تعطیلات و دستاوردهای مهم (نامزدی، ترفیع و غیره) است .

محدود کردن مصرف سیگاربرگ برای مناسبت‌های منحصر به فرد می‌تواند به کاهش خطرات سلامتی مرتبط با تنباکو کمک کند و سیگار برگ کشیدن را خاص‌تر کند .

در فرهنگ های مختلف ، مردم سیگار می کشند تا نشان دهند که برای بزرگسالی آماده هستند . سیگار برگ با موقعیت اجتماعی بالا ، بلوغ و طغیان همراه است . ما تصاویری از رهبران ثروتمند می بینیم که در جلسات و مهمانی ها سیگاربرگ می کشند و افراد ناسازگار پانک راک در حال سیگارت کشیدن در خیابان ها هستند . در برخی از کشورها ، سیگار برگ حتی با مردانگی مرتبط است . بنابراین ، این احتمال وجود دارد که بسیاری از جوانان (مخصوصاً مردان جوان) حداقل یک بار سیگار بکشند تا به درک محکم‌تری از هویت خود کمک کنند .

توزیع سیگار برگ تاریخچه ای فرهنگی دارد که به دهه ۱۴۰۰ بازمی گردد . قدمت آن به قرن بومیان آمریکای شمالی باز می گردد ، استفاده از سیگار برگ برای صدها سال یک رسم شادی آور بوده است . پدران در آمریکای مستعمره آنها را برای بزرگداشت تولد فرزندانشان سیگار پخش می کردند (و از آن زمان تاکنون این کار را انجام داده اند) و خانواده های آمریکای جنوبی آنها را برای برقراری مجدد پیوند با ریشه های خود ، انحام می دهند . برخی افراد به عنوان یک سنت خانوادگی و یک حرکت احترام آمیز به اجداد خود سیگاربرگ می کشند .

آداب خاصی در ارتباط با سیگاربزگ کشیدن سنتی وجود دارد . به عنوان مثال ، قبل از کشیدن سیگاربرگ ، تیغه خود را بیاورید تا سیگار برگ خود را برش دهید . علاوه بر این ، سیگار را به طور یکنواخت روشن کنید و به طور منظم آن را خاکستر کنید . هرگز سیگاربرگ سنتی را نیمه کاره ، رها نکنید !

مطالعات نشان داده است که سیگار برگ و سایر محصولات تنباکو استرس را کاهش می دهد . هنگامی که نیکوتین به مدت طولانی استنشاق شود ، می تواند به عنوان یک آرام بخش طبیعی عمل کند . علاوه بر این ، تنفس نقش مهمی در تنظیم و کنترل اعصاب دارد . از آنجایی که دود سیگاربرگ با سرعت ثابتی استنشاق و بازدم می‌شود ، این می‌تواند به کنترل تنفس افراد کمک کند که اثر آرام‌بخشی ایجاد می‌کند .

به همین ترتیب ، استنشاق پاف‌های کوتاه و سریع می‌تواند اثر محرکی ایجاد کند که ضربان قلب را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود افراد احساس انرژی بیشتری کنند .

بسیاری از مردم سیگار برگ کشیدن را با آرامش مرتبط می دانند . بیشتر بزرگسالان دوست دارند پس از یک روز کاری طولانی هنگام کاهش فشارهای روزانه از سیگاربرگ لذت ببرند . عادت کردن به این کار در طول زمان باعث می شود سیگار برگ با آرامش همراه شود . صرف نظر از خواص علمی واقعی سیگار برگ ، ارتباط روانشناختی آنها با آرامش باعث می شود که ما نسبت به آنها مثبت فکر کنیم ، که باعث می شود هر زمان که بخواهیم اعصاب خود را آرام کنیم بیشتر سیگار برگ بکشیم .

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ رافائل گونزالس

سیگار همانند یک آرامش‌بخش و یا ادویه آشپزی ارزش دارد . به دلیل ترکیب منحصربفرد و ظریف طعم‌ها ، ترکیب سیگاربرگ با غذا یا نوشیدنی مناسب می‌تواند طعم را به سطح جدیدی برساند . به عنوان مثال ، دود خامه‌ای و چوب شیرین یک Oliva ترشی میوه‌ای نوشیدنی شما را تکمیل می‌کند ، در حالی که مشک تند یک کوبانا می‌تواند با قوت گوشتی یک استیک و شام هماهنگی داشته باشد .

نیکوتین موجود در سیگار ، مواد شیمیایی لذت بخش زیادی را به مغز آزاد می کند . در حالی که طعم سیگار برگ مطمئناً قابل حس است ، اکثر مردم سیگار برگ می‌کشند ، زیرا این سیگار بر روحی آنها تأثیر می‌گذارد . سیگاربرگ باعث تحریک ترشح دوپامین ، ماده شیمیایی اولیه مرتبط با پاداش و رضایت می شود . اسموک سیگاربرگ طولانی می تواند همان احساسی را به ما بدهد که بعد از خوردن یک غذای خوشمزه یا برنده شدن جایزه نقدی احساس می کنیم .

با ادامه مصرف نیکوتین ، تعداد گیرنده های دوپامین در مغز آنها افزایش می یابد .

از آنجایی که سیگار برگ دوپامین آزاد می کند، از نظر تئوری می تواند به مبارزه با بیماری های ناشی از کمبود دوپامین مانند ADHD ، افسردگی و حتی پارکینسون کمک کند . با این حال ، تحقیقات بیشتری لازم است .

سیگار برگ ، پیپ و تنباکو : سفری در تاریخ ، فرهنگ و لذت !

سیگار برگ : تاج پادشاهان دخانیات !

سیگار برگ ، آن جواهر براق و پیچیده در برگ‌های توتون ، از دیرباز نمادی از تجمل ، قدرت و لذت‌جویی بوده است . ریشه‌های سیگار برگ به آمریکای مرکزی برمی‌گردد ، جایی که بومیان از برگ‌های توتون برای مراسم مذهبی و پزشکی استفاده می‌کردند . با ورود اسپانیایی‌ها به قاره آمریکا ، سیگار برگ به اروپا راه یافت و در میان اشراف و نجیب‌زادگان محبوبیت بسیاری پیدا کرد .

امروزه ، سیگار برگ فراتر از یک محصول دخانی است . یک تجربه حسی است که تمام حواس شما را درگیر می‌کند . عطر پیچیده توتون ، لمس بافت برگ‌های روغنی و دودی که به آرامی از دهان شما خارج می‌شود ، همگی به خلق یک لحظه بی‌نظیر کمک می‌کنند . اما چرا سیگار برگ به این اندازه گران و لوکس است ؟ عوامل متعددی در این امر دخیل هستند :

نوع توتون :

توتون‌های استفاده شده در سیگار برگ از بهترین و مرغوب‌ترین برگ‌های توتون جهان هستند که در مناطق خاصی کشت می‌شوند و فرآیند خشک کردن و تخمیر آن‌ها بسیار زمان‌بر و تخصصی است .

فرآیند تولید :

ساخت سیگار برگ دست‌ساز ، نیازمند مهارت و دقت بسیار بالایی است . هر برگ توتون با دقت انتخاب شده و به صورت دستی پیچیده می‌شود .

زمان تخمیر :

سیگارهای برگ باکیفیت ، سال‌ها در شرایط خاص تخمیر می‌شوند تا طعم و عطر آن‌ها بهبود یابد و به پیچیدگی برسد .

میزان تولید محدود :

بسیاری از برندهای سیگار برگ ، تولید محدودی دارند و همین امر بر قیمت آن‌ها می‌افزاید .


پیپ : فلسفه در میان رقص دود !

پیپ ، آن دست سازه کوچک و زیبا از جنس چوب یا سفال و یا دیگر مواد ، تنها یک وسیله برای کشیدن و استعمال تنباکو نیست . پیپ ، نمادی از آرامش ، تفکر و لذت بردن از لحظه حال است . پیپ کشیدن ، یک آیین است که ریشه در تاریخ و فرهنگ دارد . بسیاری از نویسندگان ، فیلسوفان و هنرمندان ، پیپ را همراه همیشگی خود می‌کردند و در هنگام خلق آثارشان ، از آن استفاده می‌کردند .

پیپ کشیدن ، یک تجربه متفاوت از سیگار کشیدن است . دود پیپ ، ملایم‌تر و خنک‌تر است و عطر آن پیچیده‌تر و دل‌نشین‌تر .

همچنین ، پیپ کشیدن ، فرصتی برای تأمل و تمرکز بر افکار است . بسیاری از پیپ‌کش‌ها ، پیپ کشیدن را نوعی مدیتیشن می‌دانند که به آن‌ها کمک می‌کند تا آرامش بیشتری داشته باشند .

توتون و تنباکو : قلب تپنده دخانیات !

تنباکو ، ماده اصلی تشکیل‌دهنده سیگار برگ و پیپ ، گیاهی است که بومی آمریکاست . کیفیت توتون ، عامل اصلی در تعیین طعم و عطر یک محصول دخانی است . توتون‌های استفاده شده در سیگار برگ و پیپ ، از نظر نوع ، روش کشت و فرآیند تولید با یکدیگر متفاوت هستند .

توتون‌های استفاده شده در پیپ ، معمولاً از کیفیت بالاتری برخوردار هستند . این توتون‌ها ، به صورت آهسته خشک می‌شوند و فرآیند تخمیر آن‌ها طولانی‌تر است . در نتیجه ، توتون‌های پیپ ، طعم پیچیده‌تر و عطر دل‌نشین‌تری دارند . همچنین ، توتون‌های پیپ ، معمولاً کمتر فرآوری شده و حاوی مواد افزودنی کمتری هستند .

سیگار برگ ، پیپ و توتون ، هر یک دنیایی از پیچیدگی‌ها و لذت‌ها را در خود جای داده‌اند . سیگار برگ ، نمادی از تجمل و قدرت است ، پیپ ، نمادی از فلسفه و آرامش است و توتون ، قلب تپنده این دو دنیاست . انتخاب بین سیگار برگ و پیپ ، به سلیقه و ترجیحات شخصی هر فرد بستگی دارد . اما هر دو ، تجربه‌ای منحصر به فرد و لذت‌بخش را ارائه می‌دهند .
نکته مهم اینکه مصرف هرگونه محصول دخانی ، برای سلامتی مضر است . این مقاله صرفاً به معرفی تاریخچه ، فرهنگ و ویژگی‌های سیگار برگ ، پیپ و توتون پرداخته است و به هیچ وجه قصد تشویق به مصرف دخانیات را ندارد .

سیگار برگ و پیپ ، هر دو به عنوان نمادهای تجمل ، آرامش و لذت شناخته می‌شوند . اما دلایل مختلفی ممکن است افراد را از استعمال آن‌ها باز دارد . خوشبختانه ، دنیای دخانیات بسیار گسترده‌تر از این دو محصول است و گزینه‌های جایگزین متنوعی برای علاقه‌مندان به این حوزه وجود دارد .

برایر سیگار انتخابی متفاوت !

Briar cigar

به عنوان یک جایگزین برای سیگار برگ ، به محبوبیت روزافزونی دست یافته است . این محصول با استفاده از چوب برایر ساخته می‌شود و به دلیل طعم و عطر منحصر به فرد خود ، طرفداران بسیاری دارد . Briar cigar ، علاوه بر طعم خوب ، مزایای دیگری نیز دارد :

قیمت مناسب‌تر : به طور کلی ، قیمت Briar cigar ها نسبت به سیگار برگ‌های باکیفیت ، مناسب‌تر است .

آلودگی کمتر : تنباکوی استفاده شده در Briar cigar ها معمولاً حاوی مواد افزودنی کمتری هستند و در نتیجه ، آلودگی کمتری برای محیط زیست ایجاد می‌کنند .

برایر سیگار
برایر سیگار

گزینه‌های دیگر : سیگار پیچ و چوب سیگار
اگر امکان استفاده از Briar cigar نیز وجود ندارد ، گزینه‌های دیگری مانند سیگار پیچ و چوب سیگار نیز می‌توانند جایگزین مناسبی باشند . سیگار پیچ ، به فرد این امکان را می‌دهد تا توتون مورد علاقه خود را با غلظت دلخواه ، پیچیده و استفاده کند . چوب سیگار نیز ، یک گزینه طبیعی و بدون مواد افزودنی است که برای افرادی که به دنبال یک تجربه طبیعی‌تر هستند ، مناسب است .

ارتباط بین فرهنگ سیگار برگ و فرهنگ پیپ با فرهنگ قهوه :

مثلث سیگار برگ و پیپ و قهوه هر سه نماد یک سبک زندگی خاص هستند . این سه محصول ، اغلب در کنار هم مصرف می‌شوند و یک ترکیب کلاسیک و لذت‌بخش را ایجاد می‌کنند .

اما چرا این سه محصول به این اندازه به هم مرتبط هستند ؟

سیگار برگ یا پیپ: یکبار برای همیشه سیگار برگ یا پیپ: یکبار برای همیشه

آرامش و لذت : سیگار برگ ، پیپ و قهوه ، همگی به عنوان نماد آرامش و لذت شناخته می‌شوند . مصرف این محصولات ، به افراد کمک می‌کند تا از شلوغی روزمره فاصله بگیرند و لحظاتی را به خود اختصاص دهند .

تجربه حسی : هر سه محصول ، تجربه‌ای حسی را برای مصرف‌کننده ایجاد می‌کنند . عطر پیچیده توتون ، طعم غنی قهوه و لمس نرم چوب پیپ ، همگی به خلق یک تجربه لذت‌بخش کمک می‌کنند .

فرهنگ و سنت : سیگار برگ ، پیپ و قهوه هر سه ریشه در تاریخ و فرهنگ دارند . مصرف این محصولات ، به نوعی نشان‌دهنده عضویت در یک گروه اجتماعی خاص است .

دنیای دخانیات ، دنیایی بسیار متنوع و گسترده است . سیگار برگ ، پیپ ، Briar cigar ، سیگار پیچ و چوب سیگار ، تنها بخشی از این دنیای بزرگ هستند . انتخاب محصول مناسب ، به سلیقه و ترجیحات شخصی هر فرد بستگی دارد .

در انتها بازهم تاکید می کنیم نکته مهم این است که مصرف هرگونه محصول دخانی ، برای سلامتی مضر است .

بیشتر بخوانید :پیپ و توتون و سیگاربرگ به زبان ساده

 

 

سیگار برگ یا پیپ

3 دیدگاه دربارهٔ «سیگار برگ یا پیپ: یکبار برای همیشه»

  1. بعد از سال ها خرید از مجموعه شما باید اقرار کنم
    ماسترو رحیمی یکی از با علم ترین افراد در زمینه پیپ و سیگار برگ هستش
    به شما افتخار میکنم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *