سوسک سیگاربرگ و تنباکو واز بین بردن آن‌ها

در این مقاله می خوانید :

سوسک سیگاربرگ و تنباکو و از بین بردن آن‌ها

احتمالاً از خود می‌پرسید که چه نوع حشره‌هایی ممکن است در سیگاربرگ وجود داشته باشند؟

باور کنید یا نه، سوسک‌های تنباکو وجود دارند و تنباکو را بیشتر از شما دوست دارند. اگرچه اکثر سازندگان سیگارهای ممتاز و با کیفیت اقدامات احتیاطی را برای جلوگیری از شیوع ناخواسته سوسک‌های سیگار انجام می‌دهند اما در صورت مساعد بودن شرایط – حتی در مرطوب‌کننده شخصی‌تان در خانه – ممکن است این اتفاق رخ دهد.

نشانه‌های سوسک تنباکو

سوسک‌های تنباکو سوراخ‌های کوچکی را در لفاف سیگاربرگ ایجاد می‌کنند. سوراخ ها معمولاً به اندازه یک سوراخ سر سوزن هستند. به نظر می رسد که آن‌ها در مرکز سیگار یا در امتداد آن سوراخ می شوند. همراه با این سوراخ‌های ریز، اغلب دنباله‌ای از ذرات توتون پودری است که وقتی به داخل سلفون سیگار نگاه کنید، در صورتی که لفاف پلاستیکی هنوز روی سیگار باشد، بیشتر قابل توجه است.

سوسک‌ها می‌توانند با سلفون یا بدون سلفون مجموعه سیگارهای شما را خراب کنند. در برخی موارد، سوسک‌ها ممکن است به یک یا دو سیگار محدود شوند. اما، هرچه بیشتر کنترل نشوند، آسیب بیشتری می‌تواند وارد کنند. سوسک‌های سیگار می‌توانند یک مرطوب‌کننده پر از سیگار را از بین ببرند.

سوسک تنباکو چیست؟

Lasioderma serricorne نام علمی چیزی است که ما معمولاً سوسک سیگار یا سوسک تنباکو می‌نامیم. سوسک‌های تنباکو با اندازه تقریباً ۲ تا ۳ میلی‌متر، اشتهای شدیدی در راه رسیدن به بزرگسالی دارند. از قضا، سوسک‌های بالغ تغذیه نمی‌کنند اما مایعات می‌نوشند. با این حال، قبل از بزرگسالی، لارو سوسک تنباکو آنچه را که در مسیر خود قرار دارد، از جمله برگ‌های تنباکو، کاغذ و بسته‌بندی، مصرف می‌کنند. چرخه زندگی یک سوسک سیگار به شدت به دما و منبع غذایی بستگی دارد، اما اغلب ۴۰ تا ۹۰ روز طول می‌کشد. سوسک‌های ماده ۱۰ تا ۱۰۰ تخم می‌گذارند. شش تا ده روز بعد لاروها ظاهر می‌شوند و ۵ تا ۱۰ هفته آینده را صرف تغذیه می‌کنند.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ oliva serie G robusto

اگرچه سوسک‌های تنباکو اولین آفت مخرب تنباکوی ذخیره ‌شده هستند، اما به تعدادی دیگر از اقلام خانگی از جمله غلات، کاکائو، دانه‌های قهوه، آرد، گیاهان دارویی، برنج، آجیل، ادویه‌ها، خرما، کشمش و… آسیب می‌رسانند. سایر محصولاتی که معمولاً در کابینت های آشپزخانه و انباری نگهداری می‌شوند. گل‌های خشک شده، مبلمان، اشیاء ساخته شده از چوب و الیاف گیاهی و موارد دیگر نیز مستعد ابتلا هستند.

چه عاملی باعث بیرون آمدن سوسک‌های سیگار می‌شود؟

سوسک‌های تنباکو برای رشد به آب و هوای گرم و مرطوب نیاز دارند – درست مانند هومیدور شما. اغلب، آنچه باعث شیوع حشرات سیگاربرگ می‌شود، مربوط به دما است. سوسک‌ها نمی‌توانند به طور تصادفی راه خود را به داخل مرطوب کننده شما بیابند. آن‌ها از طریق سیگارهایی که شما خریداری کرده‌اید یا به شما داده شده و حاوی تخم سوسک هستند، به داخل آن منتقل می‌شوند. در واقع معمول است که سیگاربرگ‌ها میزبان تخم‌های سوسک باشند، با این حال، این تخم‌ها به شرایط خاصی نیاز دارند تا تبدیل به سوسک شوند.

اغلب، افزایش دما باعث شیوع بیماری می‌شود. اکیداً توصیه می‌شود که اجازه ندهید دمای هوای مرطوب کننده از ۷۰ درجه فارنهایت بیشتر شود. به عنوان مثال، نگه داشتن رطوبت هوا در زیر نور مستقیم خورشید یا خیلی نزدیک به منبع گرمایش، می‌تواند منجر به شرایطی شود که باعث شروع سوسک سیگار می‌شود.

برای اطمینان از اینکه رطوبت هوای شما در دمای مناسبی قرار دارد و از سوسک جلوگیری می‌کند، مقاله ما را در مورد هومیدور را مطالعه کنید.

آیا می‌توان با سوراخ‌های سوسک سیگاربرگ کشید؟

خیر. سوسک‌های سیگار یکپارچگی و ساخت یک سیگار دست ساز ممتاز را از بین می برند. سیگار نه تنها به درستی نمی سوزد، بلکه سوسک‌هایی نیز در داخل آن می‌خزند. اگر مورچه‌ها روی آن بخزند آیا هات داگ را می خورید؟ نه. همین امر در مورد سیگارهای آلوده به سوسک نیز صدق می‌کند – آن را بیرون بیندازید. پس از اینکه سوسک‌ها شروع به مصرف آن کردند، هیچ سیگاری ارزش این را ندارد که سعی کنید آن را بکشید.

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ تاتیانا کلاسیک Night Cap

زیرنظر داشتن مرطوب کننده

مرطوب کننده خود را به طور مداوم زیر نظر داشته باشید: چند بار در هفته درب مرطوب کننده خود را باز کنید و به سیگاربرگ خود نگاهی بیندازید. آن‌ها را بچرخانید و چشمان خود را برای هرگونه نشانه‌ای از سوسک تیز کنید. سوسک‌های سیگار چندان رایج نیستند که دائماً در ترس از آن‌ها باشید، با این حال، در صورت مشاهده علائمی مبنی بر وجود آن‌ها، خلاص شدن از شر آن‌ها به موقع و محدود کردن آسیب بسیار مهم است. شیوع سوسک تنها از یک سیگار می‌تواند کل مجموعه شما را نابود کند اگر برای جلوگیری از آن اقدام نکنید.

چه کسی می‌خواهد به خانه بیاید و مثلا یک جعبه کامل از: Padron 1964 Anniversary Diplomaticos یا Ashton VSG Robustos توسط سیگارهای آلوده به سوسک که از فروشنده خریداری کرده‌اید در هنگام نبود شما، نابود شده است را پیدا کند؟

چگونه سوسک‌های سیگار را از بین ببریم؟

اگر شیوع سوسک سیگاربرگ رخ داد، تمام سیگاربرگ‌ها را از مرطوب کننده خود خارج کنید. هر سیگاری که به طور قابل توجهی آسیب دیده باشد بهتر است بیرون ریخته شود. منافذ به اندازه سوراخ سوزن در لفاف سیگار نشانه مطمئنی است که سوسک‌ها به آن رسیده‌اند. درمان زیادی برای سیگاربرگ‌هایی که توسط سوسک‌ها از بین رفته‌اند وجود ندارد.

با این حال، برای نجات سیگارهای باقیمانده، آن‌ها را در کیسه‌های زیپ دار قرار دهید. اگر هر یک از سیگارهای شما با همان جعبه سیگارهای آلوده به سوسک خریداری شده یا از آن تهیه شده است، آن ها را در یک کیسه زیپ دار جداگانه نگهداری کنید. با انجام این کار، می خواهیم از گسترش سوسک‌ها جلوگیری کنیم و از هرگونه آسیب احتمالی بیشتر جلوگیری کنیم. اگر می‌خواهید بیشتر دقیق باشید، می‌توانید حتی هر سیگار را در کیسه زیپ کیپ جداگانه قرار دهید.

بیشتر بخوانید:  روکش پلاستیکی سیگار

بعد، کیسه‌های زیپلاک را در فریزر خود قرار دهید. آن‌ها را به مدت ۳ روز در فریزر بگذارید. سوسک‌های سیگار و لاروهای آن‌ها نمی‌توانند در دمای انجماد زنده بمانند. پس از ۳ روز، کیسه‌های زیپلاک خود را داخل یخچال قرار دهید. یک روز کامل دیگر در یخچال بگذارید. هدف این است که سیگارهای خود را به تدریج پس از یخ زدن به دمای گرم‌تری معرفی کنید. قرار دادن فوری سیگارهای خود در دمای اتاق به آن‌ها شوک وارد می‌کند و در صورت انبساط خیلی سریع باعث ترک خوردن آن‌ها می‌شود.

بعد از اینکه سیگارهای شما ۲۴ ساعت در یخچال ماند، می‌توانید آن‌ها را به مرطوب کننده خود برگردانید. قبل از انجام این کار، مطمئن شوید که رطوبت ساز را تمیز کرده‌اید و هیچ اثری از سوسک در جعبه باقی نمانده است. دستگاه رطوبت ساز خود را نیز بررسی کنید. اگر مشکوک هستید که می‌تواند سوسک را در خود جای دهد، آن را تعویض کنید.

به عنوان یک نکته جانبی، اسپری‌های حشره‌کش یا حشره‌کش ها چیزی نیستند که باید در نظر گرفته شوند. چنین درمان‌های شیمیایی سیگار و رطوبت‌دهنده شما را خراب می‌کنند و برای اسموک، بی‌خطر نیستند.

ریشه کن کردن سوسک‌های سیگار یک فرآیند نسبتا ساده است. مراقبت از مجموعه سیگارهای خود بهترین وسیله برای پیشگیری است.

شما می‌توانید برای تهیه انواع سیگار برگ به صورت آنلاین در وب سایت فروشگاه پاسارگاد تاباک یا بصورت حضوری آن را تهیه کنید.

سوسک سیگاربرگ و تنباکو و از بین بردن آن‌ها، تنباکو، سیگاربرگ، پاسارگاد تاباک، ماسترو رحیمی

2 دیدگاه دربارهٔ «سوسک سیگاربرگ و تنباکو واز بین بردن آن‌ها»

  1. من فکر میکردم سیگار برگ نهایتا خشک میشه یا ترک میخوره
    فکر نمیکردم اصلا سوسک توتون وجود داشته باشه
    ماسترو رحیمی عزیز از آموزش های نابتون و وقتی که برای ارتقای فرهنگ تدخین صحیح میگذارید ممنونم

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *