اولین سیگار برگ جهان

در این مقاله می خوانید :

اولین سیگار برگ جهان

متاسفانه، تعیین دقیق اولین سیگار برگ جهان و اینکه چه کسی و در چه زمانی آن را ساخته، تقریباً غیرممکن است. دلیل این امر، قدمت طولانی استفاده از برگ‌های خشک شده گیاهان برای استنشاق دود است که به هزاران سال پیش برمی‌گردد.ولی شواهد تاریخی نشان می دهد مایاها  جزء اولین انسان هایی بودند که به تنباکو علاقه داشتنذ.

شواهد تاریخی و نظریه‌ها در مورد اولین سیگار برگ جهان

با این حال، شواهد تاریخی و باستان‌شناسی نشان می‌دهند که:

  • تمدن‌های باستانی: تمدن‌های باستانی مانند مایاها، آزتک‌ها و اینکاها از برگ‌های خشک شده گیاهانی مانند تنباکو استفاده می‌کردند و آن‌ها را در لوله‌هایی می‌پیچیدند تا دود آن را استنشاق کنند.
  • کلمبوس و سفر به آمریکا: کریستف کلمب و همراهانش در سفر به آمریکا با این شیوه مصرف تنباکو آشنا شدند و آن را به اروپا بردند.
  • توسعه در اروپا: در اروپا، استفاده از تنباکو به سرعت گسترش یافت و شکل‌های مختلفی از آن مانند سیگار، پیپ و سیگار برگ به وجود آمد.

قدمت اولین سیگار برگ جهان
قدمت سیگار به دوران مایاها برمی گردد که در ۲۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ، تنباکو را برای اهداف پزشکی پرورش می دادند . آن را هم دم کرده و هم دود می کردند . در دوران اکتشاف ، کاشفان بزرگی مانند کریستف کلمب که در سال ۱۴۹۲ تنباکو را در جزیره کوچکی در آنتیل کوچک در سواحل ونزوئلا کشف کرد ، تنباکو را به اروپا وارد کرد . بومیان آن را tzibatl نامیدند ، نامی که هم برای نامگذاری لوله مورد استفاده برای استنشاق دود و هم برای خود سیگار استفاده می شود . ترجمه اسپانیایی به ” tabaco ” تبدیل شد ، در حالی که پرتغالی ها آن را ” tabago ” نامیدند .

 

اولین سیگار برگ جهان
بازتولید حکاکی از معبد پالنکه، مکزیک،

 

ملوانان گزارش دادند که سرخپوستان کوبایی شکل ابتدایی سیگار را با تنباکوی پیچ خورده و خشک می‌کشیدند که در برگ‌هایی در کف دست می‌غلتاندن . در زمان مناسب ، دریانوردان اسپانیایی ، پرتغالی و دیگر دریانوردان اروپایی به زودی این عادت فراگرفته و تکرار کردند .

بیشتر بخوانید:  سیگار برگ BACKWOODS BLACK AROMATICS

تنباکو در اسپانیا و پرتغال معرفی شد، جایی که دانه برای اولین بار به دلیل ارزش تزئینی آن مورد توجه قرار گرفت ، سپس به عنوان یک داروی “معجزه آسا” در نظر گرفته شد . تنباکو به زودی در تمام اشکال آن در طول قرن شانزدهم و در آغاز قرن هفدهم در اسپانیا ، پرتغال ، سپس در فرانسه و بعداً در بریتانیای کبیر مورد استفاده قرار گرفت .

در قرن هفدهم ، تنباکو به یک محصول بازار انبوه تبدیل شد و اولین شرکت های تجاری تنباکو در آن روزها ظاهر شدند . اما قبلاً عده ای بودند که آن را شیطانی می دانستند و آن را تقبیح می کردند .

اولین سیگار برگ جهان

 

سیکار ، ریشه کلمه سیگار !

کلمه “سیگار” از sikar ، کلمه بومی مایا برای سیگار کشیدن ، که در اسپانیایی تبدیل به سیگار شد ، گرفته شده است . اولین اشکال سیگار برگ ، کم و بیش به شکلی که امروزه می شناسیم ، در قرن هجدهم در اسپانیا با تنباکوی کوبایی ساخته شد .

کارخانه های کوچکی در فرانسه و آلمان و سپس در هلند راه اندازی شد . تولید سیگار برگ در اوایل قرن نوزدهم در بریتانیا آغاز شد . در سال ۱۸۲۱ ، یک قانون پارلمان برای تعیین مقررات مربوط به تولید آنها مورد نیاز بود . به دلیل مالیات بر واردات ، سیگارهای خارجی در بریتانیا به عنوان یک کالای لوکس در نظر گرفته می شدند . به زودی تقاضا برای سیگارهای با کیفیت بالاتر بوحود آمد . سیگارهای اسپانیایی جایگزین سیگارهای ساخت کوبا شدند . در آن دوره رشد ۴۰۰ کارخانه در کوبا ایجاد شد . هنوز هیچ مارکی وجود نداشت ، سیگار برگ بصورا انبوه و فله صادر می شد . تصویر یک سیگار قوی در سال ۱۸۴۰ با نان پانچ شروع شد .

سال ۱۸۴۰، سیگار به آمریکای شمالی رسید !

سیگار احتمالاً در سال ۱۷۶۲ به آمریکای شمالی رسید ، زمانی که اسرائیل پاتنام از کوبا بازگشت ، با مجموعه ای از سیگارهای هاوانا و مقادیر زیادی دانه تنباکوی کوبایی . در اوایل قرن نوزدهم تولید داخلی آمریکا شروع به رشد کرد و سیگارهای کوبایی نیز به تعداد قابل توجهی وارد شدند .

بیشتر بخوانید:  ترفندهای سیگار کشیدن

اما سیگار کشیدن در ایالات متحده تا زمان جنگ داخلی در دهه ۱۸۶۰ واقعاً رونق نداشت و برندهای شخصی تا اواخر قرن ۱۹ ظهور کردند . در آن زمان سیگار به یک نماد در ایالات متحده تبدیل شده بود .

گوستاو بلاک هلندی ، باندرول سیگار برگ خود را در دهه ۱۸۳۰ به تجارت سیگار معرفی کرد تا برندهای خود را از سایرین متمایز کند و از جعل سیگارهای کوبایی جلوگیری کند . پس از مدت کوتاهی همه تولیدکنندگان از او تقلید کردند . این باندرول همچنین از این مزیت برخوردار بود که از انگشتان افراد طبقه بالا که دستکش سفید پوشیده بودند محافظت می کرد .

سیگارت یا سیگار برگ کاغذی برای اولین بار در اوایل قرن نوزدهم به عنوان جایگزینی ارزان برای سیگار در صحنه ظاهر شد . معرفی ماشین‌های تولید سیگار در دهه ۱۸۸۰ ، رشد محبوبیت این نوع سیگار را که در جنگ جهانی اول غالب شده بود ، سرعت بخشید . پس از آن هم تولید و هم کشیدن سیگارهای دست ساز به آهستگی اما پیوسته کاهش یافت .

سیگار و کوبا :

به منظور محافظت از تولید خود و مبارزه با تقلب ، کوبا نشانه هایی از شناسایی مانند مهر معرفی شده در سال ۱۹۱۲ و معاهده متقابل با فرانسه در سال ۱۹۲۹ ایجاد کرد که احترام به نام های مبدا (A.O.C) را برای هر دو کشور تضمین می کرد . کوبا در سال ۱۹۵۹ نیز ۱۸ نام از جمله کوبا و هابانو را ثبت کرد .

در آغاز سال ۲۰۰۲ :

Habanos SA

(شرکت دولتی دخانیات) تصمیم گرفت صدها مرجع را از کاتالوگ خود خارج کند و بر ۳۳ مارک اصلی ، با ۲۵۰ ویتولا و ۳۵۹ مرجع تمرکز کند .

هابانو معروف !

نام هاوانا (در واقع هابانو) را فقط می توان به سیگاری که در کوبا تولید شده است ، با برگ هایی که در کوبا بریده شده اند ، اختصاص داد . پنج منطقه تنباکو تولید می کنند : اورینته (بایامو، باراکوآ) ، رمدیوس (منطقه بین Sancti Spiritus و Santa Clara) ، Partidos (نزدیک لا هاوانا) ، Semi-Vuelta et Vuelta Abajo (منطقه Pinar del Rio) .

بیشتر بخوانید:  ارتباط شخصیت با مدل دست گرفتن سیگاربرگ

برگ هایی که هاوانا را می سازند فقط از Partido (متخصص در تولید برگ های لفاف دار) و Vuelta Abajo می آیند. بهترین برگ ها در دو روستا در وولتا آباجو کاشته می شوند : سان لوئیس و سان خوان و مارتینز .

تاثیر جعرافیا بر طعم سیگار !

سیگارها اغلب با زادگاهشان مشخص می‌شوند که به منطقه جغرافیایی که برگ‌های تنباکو در آن رشد می‌کنند ، اشاره دارد . هر منطقه تأثیر قابل توجهی بر طعم و ویژگی های سیگار برگ دارد .

کوبا : خانه سیگارهای افسانه ای :

کوبا به خاطر سیگارهایش ، به ویژه سیگارهایی که در منطقه Vuelta Abajo تولید می شوند ، شهرت جهانی دارد . خاک های غنی و آب و هوای این منطقه برگ های تنباکو صاف و پیچیده ای را ایجاد می کند که باعث پیدایش سیگارهای افسانه ای کوبایی مانند Cohiba و Montecristo ، با طعم های خاکی ، تند و رایحه های لطیف کاکائو و چرم می شود .

نیکاراگوئه و کاستاریکا : بازیکنان کلیدی در صنعت سیگار !

نیکاراگوئه و کاستاریکا در دهه های اخیر به بازیگران اصلی صنعت سیگار برگ تبدیل شده اند . مناطق نیکاراگوئه مانند استلی و جالاپا ، برگ های تنباکو قوی تر و تندتری تولید می کنند . سیگارهای نیکاراگوئه ای اغلب قوی توصیف می شوند که رایحه ای از فلفل ، قهوه و سدر دارند .

کاستاریکا : سیگارهای با طعم ملایم تا متوسط !

در همین حال ، کاستاریکا ، برگ‌های تنباکوی باکیفیت را ارائه می‌کند و سیگارهایی با طعم ملایم تا متوسط ، با رایحه‌های گردو ، سدر و شیرین بیان تولید می‌کند .

مناطق متنوع برای ارضای ترجیحات مختلف :

هر منطقه پروفایل طعم خاص خود را به ارمغان می آورد و علاقه مندان به سیگار از تنوع ارائه شده توسط مناطقی مانند جمهوری دومینیکن ، هندوراس ، پرو و ​​… لذت میبرند که هر کدام ویژگی های متمایز خود را برای برآوردن سلیقه های مختلف ارائه می کنند .

همچنین بخوانید : اولین سیگار برگ ایرانی

اولین سیگار برگ جهان

1 دیدگاه دربارهٔ «اولین سیگار برگ جهان»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *