تاریخچه برند کاسیو CASIO : اختراعی برای صنعت دخانیات

در این مقاله می خوانید :

تاریخچه برند کاسیو CASIO : اختراعی برای صنعت دخانیات

حلقه‌ ی چوب‌ سیگاری pipe ring

حلقه‌ ی چوب‌ سیگاری pipe ring در دوره‌ای سخت و بحرانی پس از جنگ جهانی دوم، توسط یکی از برادران کاسیو اختراع شد. این حلقه که به عنوان وسیله‌ای برای نگه‌داشتن سیگار طراحی شده بود، به حدی مورد استقبال قرار گرفت که برادران کاسیو با درآمد حاصل از آن توانستند اولین ماشین حساب الکترونیکی خود را طراحی و به بازار عرضه کنند.

داستان موفقیت این چهار برادر ژاپنی، معروف به خانواده Kashio، که از یک اختراع ساده به تأسیس یکی از غول‌های فناوری دنیا، یعنی برند CASIO، رسیدند، واقعاً جالب و الهام‌بخش است. آن‌ها با استفاده از درآمد اولیه‌شان، که از طریق محصولی کاملاً متفاوت کسب شده بود، وارد دنیای تکنولوژی شدند و محصولاتشان را از ماشین‌حساب‌ها تا ساعت‌ها و ابزارهای پیشرفته گسترش دادند.

این نمونه نشان می‌دهد که چگونه ایده‌های ساده و نوآورانه می‌توانند به موفقیت‌های بزرگ منجر شوند و دنیای فناوری را متحول کنند.

تاریخچه برند کاسیو CASIO
حلقه‌ ی چوب‌ سیگاری pipe ring
تاریخچه برند کاسیو CASIO
حلقه‌ ی چوب‌ سیگاری pipe ring

تاریخچه برند کاسیو CASIO (بنیاد کاشیو سیساکوجو) :

چهار برادر با هم بر چالش ها غلبه می کنند :

در سال ۱۹۳۱ ، برادر بزرگتر تادائو به عنوان شاگرد تراشکاری شروع به کار کرد . در حالی که به کار خود ادامه می داد ، تکنیک های پردازش فلز را در Waseda Koshu Gakko ( دانشگاه Waseda فعلی ) مطالعه کرد . در سال ۱۹۴۲ ، او با یک کارخانه‌دار مجاور شریک شد تا پس از کار در چندین محل کار ، کسب‌وکار خود را راه‌اندازی کند .

در طول جنگ جهانی دوم ، تادائو هر روز بر روی چندین پروژه سخت کار می کرد و زمانی برای استراحت نداشت . یک روز برادر کوچکترش توشیو به او گفت که می خواهد به تجارتش کمک کند . توشیو به عنوان یک افسر فنی در دفتر مهندسی مخابرات توکیو در وزارت ارتباطات کار می کرد .

بیشتر بخوانید:  ممنوعیت سیگارهای الکترونیکی در آلمان !

آخر هفته ها ، او به همراه کازوئو ، سومین برادر بزرگتر کاشیو ، که در آن زمان دانشجو بود ، به تجارت برادر بزرگترش کمک می کرد . تادائو ابزارهای ویژه ای ساخت تا به برادرانش که به این کار عادت نداشتند اجازه دهد تا وظایف خود را به راحتی انجام دهند . همکاری سه برادر به آنها این امکان را داد که به طور پیوسته به کار خود ادامه دهند .

تاریخچه برند کاسیو CASIO
تاریخچه برند کاسیو CASIO
تاریخچه برند کاسیو CASIO
تاریخچه برند کاسیو CASIO

شروع تجارت به طور جدی پس از تأسیس Kashio Seisakujo با این حال ، جنگ در راه برادران قرار گرفت . ماشین های تراش آنها در اثر حملات هوایی سوخت و تمام خانواده مجبور به تخلیه شدند . پس از جنگ ، برادران به شهر میتاکا در توکیو نقل مکان کردند ،

جایی که بستگانشان در آنجا زندگی می کردند . تادائو موفق به تعمیر ماشین تراش خود شد . او تجارت خود را با انجام کارهای پیمانکاری فرعی بر روی بخاری های تبدیلی که محصول ضروری دوران پس از جنگ بودند و همچنین قابلمه ها ، کتری ها ، لامپ های برق دوچرخه و قطعات میکروسکوپ ، از سر گرفت .

تقریباً نیم سال بعد ، تادائو با جمع آوری تجهیزات لازم ، تصمیم گرفت تجارت خود را به طور جدی شروع کند . در سال ۱۹۴۶ ، او کاشیو سیساکوجو ، سلف کاسیو را به همراه سه کارمند جوان تأسیس کرد . با کمک برادران کوچکترش ، آنها مشاغل مختلف پیمانکاری فرعی را به عهده گرفتند .

مغز توشیو از مهارت تادائو پشتیبانی می کرد ، اما در روزهای بلافاصله پس از پایان جنگ ، حقوق پرداخت نشده یک اتفاق روزمره بود . تادائو علیرغم تمام تلاش‌هایشان ، در تلاش بود تا نتیجه بگیرد . توشیو به تادائو مضطرب گفت : ” من چیزی را که بتوانیم بسازیم ارائه خواهم کرد . “

بیشتر بخوانید:  سیگاربرگ و دستور مرگ !

توشیو که در وزارت ارتباطات مشغول برنامه ریزی سیستم های ارتباطی نوآورانه بود ، پیشنهاد پیوستن به کاشیو سیساکوجو را داد . در آن زمان ، تادائو صراحتاً پیشنهاد او را رد کرد ، زیرا مطمئن نبود که بتواند زندگی شادی را برای توشیو ، که فرصت هایی برای ارتقاء در رتبه های وزارتخانه داشت ، تضمین کند . با این حال ، توشیو جواب منفی را نمی پذیرد . در نهایت ، تادائو رضایت داد . این لحظه ای بود که ذهن درخشان Toshio شروع به حمایت از Kashio Seisakujo کرد که توسط مهارت Tadao اداره می شد .

تاریخچه برند کاسیو CASIO
تاریخچه برند کاسیو CASIO

توسعه محصولات پرطرفدار با استفاده از تخصص‌های تادائو و توشیو ، توشیو تلاش کرد با خلاقیت خود محصولات مختلفی را توسعه دهد . یکی از آنها پیپ یوبیوا ( حلقه انگشتری) بود .

در روزهای پس از جنگ ,  مصرف سیگار مردم ژاپن بالا بود و حتی در حین کار هم به طور مداوم  سیگار می کشیدند . توشیو یک حلقه انگشتری yubiwa اختراع کرد که سوراخی داشت که افراد می توانستند سیگار را در آن وارد کنند تا در حین کار با دستان خود سیگار بکشند . و دیگر مجبور نباشند برای سیگار کشیدن دقایقی کارشان را رها کنند !

فروش به تدریج افزایش یافت که نشان دهنده این واقعیت است که تادائو از تکنیک های پیشرفته تراشکاری خود در ساخت این حلقه استفاده کرده است . تخصص برادران این اختراع را به موفقیت بزرگی تبدیل کرد که از قفسه ها خارج شد . کاشیو سیساکوجو در مسیر درستی قرار گرفته بود . درآمد حاصل از حلقه yubiwa بعداً برای توسعه ماشین حساب ها استفاده می شود .

بیشتر بخوانید:  اقدامات جهانی علیه مصرف سیگار !

بیشتر بخوانید : پیپ کش هایی که در تاریخ ماندگار شدند!

تاریخچه برند کاسیو CASIO

1 دیدگاه دربارهٔ «تاریخچه برند کاسیو CASIO : اختراعی برای صنعت دخانیات»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برچسب ها